বছৰটোৰ প্ৰথমটো চন্দ্ৰগ্ৰহণ হ’ব আজি বুদ্ধ পূৰ্ণিমাৰ দিনা। অৱশ্যে ভাৰতত ই দৃশ্যমান নহ’ব৷ কিন্তু মানুহে সদায় সূৰ্যগ্ৰহণক লৈ কৌতুহল হৈ পৰে।( Assamese Fact )
ভাৰতত চন্দ্ৰগ্ৰহণক লৈ বহুতো বিশ্বাস আছে যদিও বিজ্ঞানৰ দৃষ্টিকোণৰ পৰা চালে ই কেৱল জ্যোতিৰ্বিজ্ঞানৰ ঘটনাহে, য’ত পৃথিৱীৰ ছাঁ চন্দ্ৰৰ ওপৰত পৰে। চন্দ্ৰগ্ৰহণ কিয় হয়? আৰু ধৰ্ম আৰু বিজ্ঞানত এই বিষয়ে কি কোৱা হৈছে? এই সকলোবোৰ কথাৰ উত্তৰ এই চন্দ্ৰগ্ৰহণৰ কাহিনীত পোৱা যাব।
চন্দ্ৰগ্ৰহণৰ কাহিনী
ধৰ্ম মতে :
পৌৰাণিক কাহিনী অনুসৰি বিশ্বব্ৰহ্মাণ্ড সৃষ্টিৰ আৰম্ভণিতে সাগৰ মন্থন হৈছিল। এই মন্থনত অমৃত মুক্ত হ’ল, যাৰ ফলত দেৱতা আৰু দানৱৰ মাজত পান কৰিবলৈ বিবাদ আৰম্ভ হৈছিল। বিবাদ ইমানেই বৃদ্ধি পালে যে যুদ্ধ হল। দেৱতাসকলৰ প্ৰাৰ্থনাৰ পিছত এই বিবাদ নিষ্পত্তিৰ বাবে ভগৱান বিষ্ণুৱে মোহিনী ৰূপ লৈ দেৱতা আৰু দানৱক শাৰীত বহা কৰি পৃথকে পৃথকে অমৃত আৰু সুৰা দি আছিল। তেতিয়া এজন অসুৰ ৰাহুও প্ৰতাৰণাৰে দেৱতাৰ শাৰীত বহি আছিল আৰু অমৃত পান কৰিবলৈ ধৰিলে। ৰাহুৱে যেতিয়া এই কাম কৰি থাকোঁতে সূৰ্য্য-চন্দ্ৰই দেখা পালে, তেতিয়া তেওঁ ভগৱান বিষ্ণুক এই বিষয়ে অৱগত কৰে। ইয়াৰ ওপৰত ভগৱান বিষ্ণুৱে সুদৰ্শন চক্ৰৰে ৰাহুৰ মূৰ কাটি দেহৰ পৰা পৃথক কৰে। তেতিয়াৰ পৰা মূৰৰ অংশটো ৰাহু আৰু দেহা অংশ কেতু নামেৰে জনাজাত। এই ঘটনাৰ বাবেই ৰাহুৱে সূৰ্য্য আৰু চন্দ্ৰক শত্ৰু বুলি গণ্য কৰিবলৈ আৰম্ভ কৰে বুলি বিশ্বাস কৰা হয়। যিহেতু তেওঁ অমৃত পান কৰিছিল, সেয়ে তেওঁৰ মৃত্যু নহ’ল। পূৰ্ণিমাৰ দিনা ৰাহু যেতিয়া চন্দ্ৰত খুন্দা মাৰে তেতিয়া চন্দ্ৰ কিছু সময় লুকাই থাকে, যাক চন্দ্ৰগ্ৰহণ বোলা হয়। মূৰ আৰু দেহা পৃথক হোৱাৰ আগতে এই দানৱৰ নাম আছিল স্বৰ্ভানু। ৰাহুক জ্যোতিষত ছাঁ গ্ৰহ বুলিও জনা যায়।( Assamese Fact )
বিজ্ঞানৰ মতামত:
জ্যোতিৰ্বিজ্ঞানৰ মতে যেতিয়া পৃথিৱী চন্দ্ৰ আৰু সূৰ্য্যৰ মাজত আহে তেতিয়া পৃথিৱীৰ ছাঁ চন্দ্ৰৰ ওপৰত পৰে আৰু সেয়া দেখা নাযায়, এই অৱস্থাক চন্দ্ৰগ্ৰহণ বোলা হয়। যিহেতু চন্দ্ৰ পৃথিৱীৰ চাৰিওফালে ঘূৰি থাকে, সেয়েহে ই পৃথিৱীৰ ছাঁত বেছি দিন নাথাকে আৰু কম সময়ৰ ভিতৰতে পৃথিৱীৰ ছাঁৰ পৰা ওলাই আহে। যেতিয়া চন্দ্ৰৰ গোটেই বা এটা অংশ পৃথিৱীয়ে আৱৰি ৰাখে আৰু সূৰ্য্যৰ ৰশ্মি চন্দ্ৰত নাপায়। এনে অৱস্থাত চন্দ্ৰগ্ৰহণ ঘটে।
এনেধৰনৰ আৰু বহু নজনা কথা জানিবলৈ এই লিংকত ক্লিক কৰক - https://www.নজনা তথ্য.in
বিঃদ্ৰঃ আপোনালোকেও যদি কোনো লেখা বা গল্প কবিতা,বা-বাতৰি ইত্যাদি আমাৰ ৱেবছাইটত প্ৰকাশ কৰিব বিছাৰে তেন্তে আপোনালোকৰ লেখা সমূহ আমাৰ Social Media Journalism ফেচবুক গ্ৰুপত প্ৰকাশ কৰিবলৈ আহ্বান জনালো।আমাৰ ফেচবুক গ্ৰুপত আপোনালোকৰ দ্বাৰা প্ৰকাশ পোৱা নিৰ্বাচিত লেখা সমূহ লেখকৰ নাম আৰু ছবি সহ আমাৰ ৱেবছাইটত প্ৰকাশ কৰা হব।আমাৰ ফেচবুক গ্ৰুপৰ লিংক তলত দিয়া হল,ধন্যবাদ। ( Assamese Fact )
No comments:
Post a Comment